La Inspecció de Treball sanciona IQOXE per una infracció molt greu per l’explosió que va causar tres morts

CCOO d’Indústria valora positivament la resolució de la inspecció, ja que dona la raó a les denúncies del sindicat d’incompliments en matèria de prevenció i seguretat

CCOO d’Indústria valora positivament la resolució de la Inspecció de Treball sobre la investigació de l’accident mortal d’IQOXE del passat 14 de gener de 2020, ja que dona la raó a les denúncies del sindicat pels continus incompliments per part de l’empresa en matèria de prevenció i seguretat laboral.

La investigació de la inspecció determina la responsabilitat de l’empresa en els fets ocorreguts i constata la gravetat de la infracció per diversos incompliments preventius de seguretat i salut laboral durant el procés productiu del MPEG 500, per la qual cosa li ha imposat una sanció de 180.000 euros per una infracció molt greu per l’explosió en què van morir tres persones (dos treballadors de la planta de la Canonja i un veí de Tarragona).

A més de la sanció, la inspecció també fa la proposta de recàrrec de prestacions a la Seguretat Social de les persones treballadores afectades per la falta de mesures de seguretat que van patir l’accident. Una mesura que CCOO considera positivament.

Tot i això, CCOO d’Indústria recorda a les administracions i a la patronal AEQT que encara hi ha pendents les reivindicacions per la millora de la seguretat al polígon petroquímic de Tarragona, fruit d’aquest greu accident. En aquest sentit, CCOO segueix exigint la participació en les meses tècniques per revisar els plans d’autoprotecció extern i interns, i la coordinació entre empreses per garantir la seguretat tant de les persones treballadores com de la ciutadania, davant la manca d’avenços en aquest sentit. També exigeix a la direcció d’IQOXE el compliment de les mesures de seguretat i la participació de la representació de la plantilla en els criteris d’elaboració del pla d’autoprotecció de l’empresa.