CCOO presenta un estudi sobre la transformació de la fabricació de vehicles

L’automoció està en un intens procès d’evolució que afecta a milers de treballador/es

La indústria de l’automoció manté una forta presència a Catalunya, amb una especial implantació al Baix Llobregat. La necessitat d’avançar en un model de mobilitat més sostenible obliga a molts canvis, com la utilització de motoritzacions de baixes emissions en la fabricació d’automòbils. Alhora s’està desenvolupant un gran procés de digitalització que també està arribat, i amb força, tant als vehicles particulars com als d’ús col·lectiu.

Estem davant d’una veritable transformació del cotxe que, lògicament, genera inquietud entre fabricants, treballadors i treballadores i diverses administracions públiques. A banda, encara tenim projectes industrials pendents de concreció que afecten especialment casa nostra, com el futur immediat de les plantes de Nissan o la ubicació definitiva de la producció de bateries.

CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf i la federació d’Indústria d’aquest territori han decidit organitzar la presentació d’un estudi que pot aportar dades interessants sobre la situació actual del mercat de l’automoció i sobre la seva evolució propera. Es tracta d’un treball (“Transformació i innovació per endollar-se al futur”) elaborat per ISTAS-CCOO, amb dades força actualitzades, que es difon per primera vegada a Catalunya d’aquesta manera.

A mode d’exemple, hi ha una dada significativa: l’Estat espanyol ha triplicat la fabricació de vehicles elèctrics entre 2019 i 2020, mentre el conjunt de la producció es va reduir més d’un 20%. L’activitat serà semipresencial, amb inscripció prèvia i seguint els protocols sanitaris del moment en cas d’assistir a la seu sindical, i amb retransmissió en directe pel canal youtube de CCOO BLLAPAG (https://www.youtube.com/watch?v=dLHzGMSpG14 ). Comptarà amb un debat posterior obert a tothom.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Cornellà de Llobregat, 14 de juny de 2021