El conflicte de Nissan tornarà als carrers per exigir un futur industrial

Els comitès de Nissan preparen una manifestació per al 13 de maig

Els comitès de Nissan han convocat avui assemblees en els diferents torns per explicar a la plantilla quina és la situació de la mesa de reindustrialització, després que en la reunió d’ahir no es produïssin grans avenços.

Va ser una reunió molt tècnica en la qual es van analitzar amb detall els projectes que hi ha ara mateix sobre la taula (capacitat productiva, plans industrials, nivell de vendes, estructura empresarial…), en la qual es mantenen 36 empreses amb 40 projectes, algunes de les quals formarien part del hub KPMG, que en aquests moments està estudiant les dades presentades per les empreses que en formarien part.

Els comitès de Nissan i CCOO insisteixen que es necessiten projectes que preservin el teixit industrial i l’ocupació que es perd amb la marxa de Nissan, i que alguns dels projectes que hi ha ara mateix sobre la taula no compleixen aquesta premissa, una premissa que han assumit totes les parts d’aquesta mesa. Per tant, no podem estar conformes amb el que tenim a dia d’avui.

Per aquesta raó, els comitès de Nissan han decidit tornar a portar el conflicte al carrer per deixar clar a administracions i empresa el malestar de les treballadores i treballadors davant d’aquesta situació. Estan preparant una manifestació a Barcelona per al proper 13 de maig, des del Departament d’Indústria de la Generalitat fins a la Delegació del Govern per exigir solucions i un projecte de reindustrialització amb garanties.