CCOO d’Indústria rebutja l’ERO d’extincions presentat per FICO TRANSPAR i dona suport a la vaga de la plantilla

El comitè d’empresa ha convocat vaga els dies 5, 7, 14 i 17 de maig

Les treballadores i treballadors de Fico Transpar (Viladecavalls), del Grup Ficosa, s’estan mobilitzant des de fa uns dies contra l’ERO d’extincions que ha presentat l’empresa per acomiadar 22 persones de la plantilla. El comitè d’empresa ha convocat diverses jornades de vaga de 24 hores en defensa dels llocs de treball, les properes tindran lloc els dies 5, 7, 14 i 17 de maig. Aquesta mobilització compta amb el suport del sindicat.

CCOO d’Indústria segueix exigint a la direcció de Fico Transpar la retirada de l’expedient, ja que considera que les causes que al·lega l’empresa no estan justificades. CCOO denuncia que la multinacional Panasonic, a la qual pertany Ficosa, està aprofitant la situació conjuntural de crisi derivada de la pandèmia per acomiadar part de la plantilla de Fico Transpar i seguir desmantellant aquesta societat.

CCOO recorda que les treballadores i treballadors de Fico Transpar, molts dels quals porten més de 30 anys a l’empresa, han hagut d’adaptar-se en els darrers anys als diferents canvis que ha afrontat l’empresa, a conseqüència dels quals han patit una pèrdua de condicions laborals. Tot això amb la promesa d’un futur industrial de més valor afegit, que no només no s’ha produït, sinó que ha anat a pitjor.

Per tot això, CCOO exigeix a la multinacional un replantejament de la seva estratègia empresarial i una aposta industrial per la planta de Fico Transpar.