CCOO valora positivament l’acord assolit a SEAT, ja que redueix l’afectació negativa de l’ERTO mitjançant l’aplicació d’un exigent pla social

En relació amb l’ERTO presentat per l’empresa dilluns, amb vigència fins al 30 de juny

Aquest migdia, CCOO i UGT han arribat a un acord amb la direcció de SEAT sobre l’ERTO per causes organitzatives i productives presentat dilluns per l’empresa arran dels problemes de subministrament de components per la manca d’estoc de semiconductors a escala mundial. L’objectiu d’aquest acord és reduir l’impacte negatiu de l’ERTO sobre la plantilla, tant pel que fa al nombre de dies i de persones afectades, com per la millora de les condicions per al personal afectat per aquesta mesura. Per aquesta raó, CCOO en fa una valoració positiva.

L’ERTO afectarà els centres de treball de SEAT de Martorell, Zona Franca i Components, i preveu dues mesures: en primer lloc, l’afectació de fins a 550 persones per dia i, en segon lloc, el tancament de 20 dies dels centres de Martorell i Zona Franca, i de 30 dies el de Components.

En el marc de l’acord, s’ha pactat un pla social que exclou de l’ERTO les persones de més de 55 anys i les que no tinguin dret a la prestació d’atur. A més, garanteix el cobrament íntegre de les 4 pagues extres i el gaudi íntegre de les vacances. El pla també ofereix un complement de la prestació d’atur per a les persones afectades que pot arribar fins al 90 % del salari net i que podria millorar-se en cas de fer la formació en línia que s’ofereix, en matèria, entre d’altres, d’igualtat d’oportunitats i biaixos inconscients.

CCOO vol assenyalar que, al marge de la concurrència de les causes, aquestes són cada cop més severes per les polítiques de les grans empreses, que cada vegada més tenen com a conseqüència una major fragmentació dels proveïdors en múltiples nivells i països. En aquest sentit, l’actual situació derivada de la pandèmia de la COVID-19 i les seves conseqüències econòmiques ens han de servir per apostar per un model econòmic circular i sostenible, que atregui el conjunt de la cadena de valor, guanyant sobirania industrial al nostre país.