CCOO exigeix a Alliance Healthcare la readmissió dels dos acomiadats

Demà dimarts, 31 de juliol, concentració a les 11.00 h a la plaça de la Vila del Prat de Llobregat

Continuant amb la mobilització que ja van fer el 18 de juliol, representants dels treballadors i de CCOO d’Indústria es reuniran demà dimarts, dia 31 de juliol, amb representats del Consistori del Prat, per tal de fer-los arribar el problema i la situació de precarietat que es viu a l’empresa Alliance Healthcare. Aquesta empresa farmacèutica distribueix els seus productes per diverses zones de Catalunya i Aragó. Per fer-ho compta amb un col·lectiu d’uns 500 transportistes teòricament autònoms, però que dia a dia treballen a les ordres de l’empresa, que és qui fixa les seves tasques.

Els transportistes tenen una estreta dependència de la companyia. Més fins i tot de la que tindrien si fossin treballadors autònoms dependents (TRADE). Per això, d’acord amb els operaris afectats, CCOO d’Indústria va interposar una denúncia davant la Inspecció de Treball perquè actués. La denúncia, presentada per 26 operaris, si finalment arriba a bon port, afectaria tot el col·lectiu. Els dos treballadors que havien estat elegits per iniciar una negociació amb l’empresa van ser acomiadats com a represàlia per part de la direcció d’Alliance, i tots dos mantenen una protesta davant la seu de l’empresa al Prat.

El marc de l’ofensiva sindical que estem duent a terme contra la precarietat laboral, CCOO d’Indústria denunciem la situació que pateix el col·lectiu de treballadors autònoms dependents d’Alliance Healthcare i el conflicte obert davant la falta de reconeixement dels drets d’aquest col·lectiu per part de la companyia, que no vol negociar col·lectivament les seves condicions laborals. Denunciem la represàlia que han patit dos d’aquests treballadors quan han intentat organitzar-se per defensar els drets del col·lectiu de transportistes, ja que la companyia els ha acomiadat.

CCOO d’Indústria considerem que aquesta situació és del tot inacceptable, sobretot en una multinacional que fa gala de la seva política de responsabilitat social, i exigim a la direcció d’Alliance Healthcare la readmissió immediata dels dos companys acomiadats i que s’assegui a negociar un acord professional que reguli les condicions laborals del col·lectiu de transportistes. Per aquesta raó, es farà concentració demà, dimarts 31 de juliol, a les 11.00 h davant de l’Ajuntament del Prat de Llobregat, a la plaça de la Vila.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de juliol de 2018