Gran mobilització en defensa de la negociació col·lectiva

Un missatge clar a la patronal: “Ara ens toca a nosaltres”

El missatge a la patronal no podia ser més clar: és hora de recuperar el poder adquisitiu dels salaris i millorar les condicions de treball, d’erradicar la precarietat laboral instal·lada en alguns sectors, de potenciar la igualtat real a les empreses i seguir defensant unes pensions públiques dignes. Una reivindicació que va centrar les diferents accions convocades a les quatre capitals de província en el marc de la jornada de mobilització del dia 22 de maig, amb el lema “Ara ens toca a nosaltres”.

Al voltant de 700 persones reivindiquen el desbloqueig dels convenis sectorials d’Indústria a Barcelona

Al voltant de 700 persones dels sectors d’Indústria de la província de Barcelona van participar en l’assemblea convocada a la plaça del Rei per reivindicar el desbloqueig de la negociació dels convenis sectorials del metall, la química, el tèxtil, les càrnies, l’agropecuari… davant l’actitud immobilista que estan mantenint les diferents patronals en les meses de negociació.

Un cop finalitzada l’assemblea, en la qual va participar el secretari general de CCOO de Catalunya, vam sortir en manifestació fins a la seu de Foment del Treball, on vam confluir en una gran concentració, que va congregar unes 3.000 persones de diferents rams d’activitat que estan en conflicte.

Galeria d’imatges de l’assemblea i concentració de Barcelona

Més de 150 persones es concentren davant la seu patronal a Tarragona

Més de 150 delegats i delegades de les comarques tarragonines es van concentrar davant la seu patronal de la CEPTA (Confederació Empresarial de la província de Tarragona) per reivindicar millores en les polítiques en defensa de la negociació col·lectiva i convenis que garanteixin el poder adquisitiu dels salaris. Entre les persones concentrades hi havia una àmplia representació dels sectors de CCOO d’Indústria.

Prèviament a la concentració, una vuitantena de delegats i delegades del metall van assitir a l’assemblea informativa sobre la situació de la negociació del conveni provincial del metall.

Galeria d’imatges de l’assembles i la concentració de Tarragona

A Girona i Lleida exigeixen un repartiment més just dels beneficis a través dels convenis

També es van fer concentracions a Girona i Lleida davant les seus patronals de FOEG i COELL, respectivament, per deixar clar a la patronal que “Ara ens toca a nosaltres” i exigir que els beneficis empresarials reverteixin, a través de la negociació col·lectiva i dels convenis sectorials, sobre les treballadores i treballadors.

En les dues concentracions es van reivindicar uns salaris, unes condicions laborals i unes pensions dignes.

Galeria d’imatges de la concentració davant la patronal de Girona.

Galeria d’imatges de la concentració davant la patronal de Lleida.