CCOO lamenta profundament l’accident laboral mortal ocorregut ahir a les instal·lacions de SEAT

CCOO lamenta profundament l’accident laboral que es va produir ahir a les instal·lacions de SEAT a Martorell, on va morir un treballador de l’empresa Estudios y Contratas Silvicolas, subcontractada per Acciona, mentre realitzava la seva feina. L’accident es va produir quan va caure d’una màquina segadora per un terraplè que separa el Centre de Recanvis de la fàbrica de Martorell. CCOO vol transmetre el seu sentit pesar als familiars i companyes i companys de la víctima.

CCOO exigeix celeritat a la Inspecció de Treball en la investigació oberta per aclarir les circumstàncies de l’accident i determinar si es complien les mesures de seguretat necessàries per desenvolupar l’activitat sense riscos. Així mateix, CCOO adverteix que prendrà les accions oportunes per depurar responsabilitats, un cop es tanqui la investigació, i evitar nous accidents.

CCOO torna a situar un cop més sobre la taula que la política de subcontractació en cadena suposa, en la majoria dels casos, una precarització de les condicions de treball que es tradueix també en una precarització de les mesures de prevenció, que posen en risc la seguretat i la salut laboral dels treballadors i treballadores.

Així mateix, CCOO reivindica que es constitueixi un comitè intercontractes per coordinar sindicalment l’empresa principal i les seves contractes, especialment en temes de seguretat i prevenció.

Aquest lamentable succés, que s’ha produït pocs dies abans de la celebració del Dia Internacional per la Seguretat i la Salut en el Treball, demostra que no podem baixar la guàrdia i que cal seguir avançant en drets en l’àmbit laboral per assegurar que ningú perdi la vida on se suposa que s’ha de guanyar el seu mitjà per viure.