CCOO i UGT criden a la mobilització, si la patronal no desbloqueja les negociacions del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció

Així ho han decidit els delegats i delegades del sector en l’assemblea d’aquest matí

Més de 100 delegades i delegats dels sectors tèxtils i de la confecció han participat en l’assemblea conjunta convocada avui a Barcelona per CCOO d’Indústria i FICA-UGT, en la qual s’ha fet una crida unitària a la mobilització, si no es desbloqueja la negociació del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció. Així ho han decidit les delegades i delegats assistents, que traslladaran a les seves empreses i centres de treball la necessitat d’una gran mobilització que permeti desencallar la mesa del conveni.

CCOO i UGT denuncien que la patronal persisteix a boicotejar els punts nuclears de la plataforma sindical, elaborada amb la participació de les treballadores i treballadors, sense arguments i sense contrapropostes. En aquest sentit, temes com els necessaris avenços en matèria de polítiques d’igualtat, la recuperació salarial i l’adequació de la jornada no estan rebent una resposta satisfactòria per part de la patronal, que manté una posició molt allunyada de la realitat del sector.

En un escenari econòmic a l’alça, no s’entenen les pretensions de la patronal, que se centren exclusivament en anul•lar les reivindicacions sindicals, sense cap més objectiu que perpetuar la precarietat instal•lada en el sector, i amb la negativa sistemàtica a la possibilitat de fer un repartiment més just dels beneficis que, des de fa mesos, s’estan produint a les empreses.

Davant d’aquest escenari, les delegades i delegats del sector donen suport als plantejaments sindicals i aposten per escalar el conflicte i traslladar la tensió tant als centres de treball, mitjançant assemblees, com a les mesa de negociació, a través dels negociadors i negociadores, amb el ferm objectiu de posar el sector a l’ofensiva per desencallar una situació de bloqueig que no respon a altre motiu que a continuar perpetuant la precarietat i les retallades de drets.