8 de Març, una jornada de vaga històrica

Gran seguiment de la vaga laboral de 2 hores a la indústria

CCOO valorem la vaga laboral convocada el 8 de Març com una mobilització sense precedents en la història del moviment sindical del nostre país. Amb aquesta vaga laboral hem fet una aportació decisiva a la vaga feminista, traslladant la reivindicació als centres de treball i implicant tant les dones com els homes en la lluita contra la bretxa salarial, contra els salaris i les pensions de misèria i contra les violències masclistes.

CCOO d’Indústria valorem positivament tot aquest procés de mobilització, especialment a les empreses dels nostres sectors, ja que hem aconseguit fer un salt qualitatiu en la reivindicació del 8 de Març amb una vaga laboral, on CCOO ha estat el referent inapel·lable. Per aconseguir-ho, hem treballat intensament en les darreres setmanes per sumar els treballadors i les treballadores de la indústria, amb una campanya d’informació i de crida a la mobilització a les empreses, als polígons industrials i al conjunt de les nostres comarques.

Amb aquesta mobilització també hem donat compliment al nostre compromís de lluita contra la precarietat laboral en totes les seves expressions, en aquest cas la precarietat provocada per les discriminacions per raó de gènere. Aquesta lluita, però, no s’acaba el 8 de Març. Tenim la responsabilitat de seguir avançant cap a la igualtat real i transformar en drets aquests avenços, mitjançant la nostra acció sindical di-recta a les empreses i també a través de la negociació col·lectiva en les meses negociadores del convenis sectorials que tenim obertes actualment (metall, indústria química, indústria tèxtil, càrnies…).

Volem agrair i reconèixer la feina realitzada per les dones i els homes de CCOO d’Indústria, que han aconseguit visibilitzar de manera clara i aclaparadora aquestes reivindicacions als polígons industrials al conjunt de comarques catalanes, tant els dies previs com durant la jornada de vaga del 8 de Març, amb assemblees, accions informatives i reivindicatives, aturades, concentracions i manifestacions.

Gràcies pel vostre compromís i la vostra implicació!

GALERIES D’IMATGES I VÍDEOS DE LA VAGA:

Acció a la plaça d’Antonio López i manifestació fins a la concentració de la plaça de Sant Jaume
Aturades i concentracions a les empreses
Mobilització de les empreses del polígon de la Zona Franca de Barcelona
Mobilització de les empreses del polígon de Can Amat de Martorell