Bimbo amenaça els seus 250 trades (treballadors autònoms dependents) venedors i distribuïdors a Catalunya d’empitjorar les seves condicions o quedar-se sense ocupació

Denúncia de CCOO a la Inspecció de Treball

L’empresa Bimbo està condicionant el futur d’uns 250 trades (treballadors autònoms dependents) a Catalunya -800 a tot Espanya- pretenent empitjorar les seves condicions laborals. A Catalunya, CCOO ha denunciat davant la Inspecció de Treball les actituds intimidatòries i de pressió contra els representants sindicals que no volen signar el nou Acord d’interès professional (AIP).

Perdre la seva ocupació o les seves condicions laborals: aquesta és la disjuntiva que planteja Bimbo als seus trades. Algunes d’aquestes persones tenien relació laboral i l’empresa els va convertir en personal autònom gràcies a un ERO el 2011 i uns altres es van contractar posteriorment per Bimbo com a trades.

La majoria d’aquests treballadors i treballadores que realitzen tasques d’autovenda tenen regulades les seves condicions de treball a través d’acords col·lectius (AIP) i ratificats individualment en els seus contractes mercantils. L’empresa Bimbo pretén empitjorar les seves condicions laborals; per això està pressionant els trades perquè s’adhereixin a un nefast acord que han signat alguns representants d’ATA i UGT-DÒNUTS (empresa recentment adquirida per Bimbo).

L’acord, que no ha tingut en compte els sindicats majoritaris de Bimbo, suposa una retallada en salaris, posa en risc la seva salut laboral i amplia la jornada laboral a 60 hores setmanals, cosa “raonable” segons l’empresa i els signants.

Per això, el personal autònom de l’autovenda a Bimbo, agrupat entre d’altres a CCOO d’Indústria, està organitzant assemblees a tots els territoris.

El passat dimarts 9 de gener, reunits a Barcelona, la majoria dels treballadors i treballadores (trades de Catalunya) van donar suport a les mesures proposades per fer desistir  l’empresa de les seves intencions, fer front a les amenaces laborals i de llibertat sindical i apostar per una via negociada que s’espera que s’iniciï en breu, que millori les condicions del seu AIP i garanteixi l’ocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de gener de 2018