CCOO d’Indústria analitza com actuar, des dels comitès d’empresa europeus, en els processos de compra, venda, fusió, absorció o reestructuració a les nostres empreses

Un centenar de delegats i delegades que són membres de comitès d’empresa europeus de més de cinquanta multinacionals van participar en la segona jornada de treball sindical de comitès d’empresa europeus (CEE), organitzada el passat 27 d’octubre per CCOO d’Indústria de Catalunya en col·laboració amb CCOO de Catalunya. En aquesta ocasió es tractava d’analitzar com actuar sindicalment davant de situacions de compra, venda, fusió, absorció o reestructuració de les empreses multinacionals, processos que en l’entorn econòmic actual cada vegada són més freqüents.

La jornada va tenir una orientació eminentment pràctica, per la qual cosa es van formar 6 grups de treball per analitzar diferents aspectes relacionats amb aquests processos empresarials. En els diferents grups de treball es van exposar experiències de delegats i delegades de CEE que han passat  aquest tipus de processos o estan abordant-los, en els quals és imprescindible exercir els drets d’informació i consulta per defensar amb la major eficàcia els drets dels treballadors i les treballadores, i articular la defensa dels llocs de treball des d’una perspectiva no només social, sinó també industrial.

Sindicalment, es va plantejar que la prioritat ha de ser sempre la defensa de la indústria, de les condicions de treball i socials dels treballadors i treballadores. En termes d’acció sindical es va destacar la rellevància d’intentar arribar a un acord amb l’empresa sobre metodologia i el calendari que ha de seguir el procés d’informació i consulta; la importància de disposar d’experts tècnics que assessorin la part social; la possibilitat que el CEE demani audiència a la Comissió de Defensa de la Competència; el fet que cal tenir en compte i arribar a acords relatius al període de transició d’una empresa a l’altra, i els reptes que comporta organitzar una mobilització a escala europea (European Action Day), tenint en compte les diferents cultures sindicals dels països de la Unió Europea.

Aquesta jornada de treball s’emmarcava en el cicle que continuarà el proper 24 de novembre, on comptarem amb l’assistència, entre d’altres, del secretari general d’IndustriAll Europe, Luc Triangle.

Galeria d’imatges de la jornada