Acord sobre el conveni col·lectiu del Grup Freixenet

CCOO d’Indústria valorem positivament l’acord sobre el conveni col·lectiu de les empreses Grup Freixenet, que es va assolir ahir, després de deu mesos d’intenses negociacions, ja que garanteix el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores i habilita el dret de la representació de les plantilles de participar en la discussió i elaboració d’un pla industrial de futur per al grup.

Aquest conveni, que tindrà una vigència d’un any, preveu un increment del salari base i la resta de conceptes econòmics inclosos en les taules salarials equivalent a un 1,5% per a aquest any, amb efectes retroactius  des de l’1 de gener. Els endarreriments s’abonaran a la nòmina del mes de setembre. També s’estableix una clàusula de revisió salarial al final de la vigència, de manera que en cas que l’IPC estatal interanual superi el 2%, les taules salarials s’actualitzaran amb el valor diferencial resultant, amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Segons es recull a l’acord, ambdues parts s’obliguen a iniciar negociacions a partir d’octubre per desenvolupar les bases d’un pla industrial que afavoreixi l’eficiència i la competitivitat en l’ús dels recursos amb l’objectiu d’assegurar un projecte de creixement sostenible i socialment responsable.

Aquest conveni afecta les empreses del Grup Freixenet següents: Freixenet, Castellblanch, Segura Viudas i René Barbier.