CCOO planteja convocar noves aturades al sector d’escorxadors d’aus i conills per desbloquejar la negociació del conveni

L’èxit de la vaga realitzada al sector d’escorxadors d’aus i conills no ha caigut en sac foradat. La seva pressió, juntament amb les demandes, els conflictes i les denúncies interposades, han comportat que importants empreses del sector (Padesa, Milsa, Procavi, etc.) comencin a cedir i a aplicar el complement d’antiguitat en els termes recollits en el conveni col·lectiu, tot i les instruccions en contra de la patronal.

Precisament, la patronal d’escorxadors d’aus i conills ha estat obsessionada per eliminar el complement d’antiguitat, a canvi de res, la qual cosa la va portar a donar instruccions a les empreses perquè “obviessin” l’acord vigent en aquesta matèria. Això va provocar el bloqueig de la negociació i la consegüent convocatòria de vaga.

Hem fet un pas decisiu per guanyar-li el pols a la patronal, gràcies a la lluita sindical; però, encara és insuficient per desbloquejar la negociació del conveni col·lectiu estatal, de manera que CCOO d’Indústria veu inevitable convocar noves aturades aquest any. Per CCOO és imprescindible mantenir el sector en tensió i està estudiant la proposta de noves mesures de pressió i mobilització, que es consensuaran amb UGT, per forçar la patronal del sector a moure fitxa i desbloquejar la negociació