Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball, 28 d’Abril

CCOO d’Indústria de Catalunya hem convocat els delegats i delegades dels sectors industrials i del camp a participar en els diferents actes convocats al conjunt del territori amb motiu del Dia Internacional per la Salut i la Seguretat en el Treball, que enguany porten per lema “La precarietat ens fa mal”.

A Tarragona, el 26 d’abril, s’ha convocat els delegats i delegades i comitès d’empresa a una assemblea que es farà a la Universitat Rovira i Virgili i que aquest any servirà per presentar la campanya sindical “Càncer zero a la feina”.

A Barcelona, el dia 28 d’abril, es farà la ja tradicional assemblea de delegats i delegades, en la qual es presentaran diverses experiències que han significat millores en la prevenció de riscos laborals, a càrrec dels propis protagonistes, els delegats i delegades de CCOO. Entre aquestes experiències n’hi ha una dels nostres sectors, la de Faurecia, sobre riscos ergonòmics. En el marc de l’assemblea també es presentaran els criteris sindicals en matèria de salut laboral, en aquesta mesa intervindrà el responsable de Salut Laboral de la federació, que presentarà els criteris sobre la declaració d’accidents i actuació davant d’accidents mortals, juntament amb el responsable de Salut Laboral de la federació de Serveis Privats i Construcció. La jornada s’acabarà amb una concentració davant de Foment del Treball.

Programa de l’assemblea

A Lleida, el 28 d’abril, també es farà una assemblea de delegats i delegades en la qual es presentarà l’informe sobre la situació de la salut laboral a la província i s’exposaran les experiències en aquesta matèria realitzades a diferents empreses, entre les quals ISS Facility Services, que parlarà sobre la prevenció en origen. Després hi haurà la taula rodona “L’amiant, reptes actuals i de futur” i s’acabarà amb una concentració i lectura del manifest. Programa de l’assemblea

A Girona, el 28 d’abril, s’ha convocat els delegats i delegades a una concentració davant la seu de la patronal FOEG, a partir de les 12 hores.

MANIFEST CONJUNT