Gran èxit de la jornada de lluita del 23 de març per la negociació col·lectiva i per uns salaris i una ocupació dignes

Més de 400 delegats i delegades dels sectors d’Indústria van participar a l’assemblea i la manifestació convocades per la federació

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem molt positivament la gran resposta i implicació de la gent d’Indústria en la jornada de lluita convocada el passat 23 de març per CCOO i UGT de Catalunya en defensa de la negociació col·lectiva i per uns increments salarials i una ocupació dignes. En el marc d’aquesta jornada, CCOO d’Indústria vam convocar els nostres delegats i delegades a una assemblea i a una posterior manifestació, en les quals van participar més de 400 persones, que van posar de manifest el compromís, la militància i l’orgull de pertinença de la gent de CCOO d’Indústria.

L’assemblea es va obrir amb la intervenció de José Juan Marín, secretari d’Acció Sindical de CCOO d’Indústria de Catalunya, que va expressar el seu orgull davant una sala d’actes plena de gom a gom i va destacar que la raó de la convocatòria era defensar la negociació col·lectiva i el compliment dels acords signats, i que ja és hora de recuperar els salaris i els drets socials i laborals que ens han retallat en els darrers anys.

Marín va donar la paraula als companys Sergio Robles, de Milsa, i Roberto José Amigo, de COMFICA, que van exposar la problemàtica existent als sectors de les indústries càrnies i de les subcontractes de telefonia, respectivament. Dos sectors molt precaritzats, a causa dels interessos empresarials que s’enriqueixen a costa dels treballadors i treballadores. Robles va denunciar la situació de semiesclavitud que pateixen alguns treballadors, vinculats a falses cooperatives de treball, amb unes condicions molt per sota del conveni sectorial de referència. Amigo va exposar l’elevada subcontractació existent al sector d’instal·ladors de xarxes de telefonia i comunicacions i els problemes de llargues jornades laborals i de seguretat que es donen al sector.

José Antonio Hernández, secretari general de la federació, va tancar l’assemblea lamentant que malgrat la recuperació econòmica que s’està donant, la riquesa que es genera no reverteix en els treballadors i treballadores. Hernández va incidir que cal confrontar aquesta situació i aturar el creixement depredador de les empreses. Cal lluitar contra el model que intenta implantar la patronal en alguns sectors, com les càrnies, que precaritza les condicions laborals i vulnera drets; cal recuperar salaris, ocupació estable i drets laborals. Finalment, va destacar que aquesta lluita s’ha d’afrontar des de la solidaritat i l’organització de la classe obrera, perquè tenim l’obligació de fer-ho.

Un cop finalitzada l’assemblea, vam sortir en manifestació des de la seu de CCOO fins a la seu de la patronal Foment del Treball, on vam confluir en una gran concentració, juntament amb la resta de sectors i empreses, per reivindicar “Prou avarícia empresarial!”. Allà es va fer lectura del manifest conjunt de CCOO i UGT de Catalunya.

Galeria d’imatges de l’assemblea, manifestació i concentració

Vídeo de la manifestació