CCOO valora positivament el compte de resultats de SEAT, amb el qual es fa efectiva la paga de beneficis per a la plantilla

El sindicat posa en valor la firma del XIX Conveni col·lectiu, que permet aquest mecanisme per repartir part dels beneficis entre els treballadors

La direcció de SEAT ha fet públic avui el compte de resultats de l’exercici de 2016, amb un benefici operatiu de 153 milions d’euros, uns resultats que permetran repartir un total de 6.240.000 euros entre els treballadors i treballadores en aplicació de la paga de beneficis acordada en el marc del XIX Conveni col·lectiu de SEAT.

Per a CCOO de SEAT, aquest anunci posa en valor la negociació i signatura del darrer conveni, ja que permet l’oportunitat de redistribuir d’una manera més justa part dels beneficis empresarials entre la plantilla, posant en valor el factor treball. En aquest sentit, la paga de beneficis acordada en el marc del conveni és un exemple a seguir per altres companyies a l’hora de definir i desenvolupar mecanismes per redistribuir una part dels beneficis empresarials entre els treballadors d’una manera més justa i transparent.

Aquests 6.240.000 euros que es repartiran entre la plantilla de SEAT (482 euros per treballador) suposen un increment salarial no consolidable de l’1,3%, al qual cal sumar-li l’1,6% d’increment consolidat en taules de l’any 2016, així com la resta de conquestes aconseguides en el XIX Conveni col·lectiu de SEAT (paga de 300 euros a la signatura del conveni, millores salarials en les categories bàsiques, regulació de la contractació per ETT, millora dels permisos, protecció dels treballadors amb disminució…).

Aquesta paga de beneficis, juntament amb l’establiment d’una clàusula que impedeix que als treballadors de les empreses proveïdores se’ls apliquin condicions laborals per sota del conveni sectorial de referència, posen encara més en valor la negociació col•lectiva, en un context en què s’ha intentat debilitar-la i, fins i tot, dinamitar-la, mitjançant les reformes laborals del PP i CiU.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de març de 2017