CCOO d’Indústria i FICA-UGT convoquen mobilitzacions al sector de muntatge i manteniment de telefonia davant l’incompliment dels acords signats

Davant els reiterats incompliments dels acords assolits el maig de 2015 per part de les empreses contractistes del sector, les federacions estatals de CCOO d’Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de mobilització sectorial al conjunt de l’Estat el proper 23 de desembre. Les coordinadores de delegats i delegades del sector de telefonia i telecomunicacions de CCOO d’Indústria i FICA-UGT de Catalunya han acordat sumar-se a aquesta jornada de mobilització i convoquen una concentració, a les 18 hores, davant les portes de les botigues de Movistar i Vodafone del Portal de l’Àngel de Barcelona.

CCOO i UGT posen de manifest que tant les empreses contractistes com les principals estan incomplint aquests acords en matèria de contractació i de condicions de treball per la via de l’article 41 de l’Estatut dels treballadors, sense negociar amb la representació dels treballadors, cosa que consideren del tot inacceptable.

Així mateix, UGT i CCOO també denuncien que no s’han desenvolupat les taules tècniques de prevenció de riscos laborals ni la taula d’organització del treball, previstes en aquests acords. Ambdós sindicats lamenten que les empreses del sector no vulguin obrir marcs de negociació en aquestes matèries mentre els treballadors moren en accidents de treball, com va succeir fa unes setmanes.

CCOO i UGT recorden que aquests acords, assolits en el marc d’un procés de mobilització estatal, van permetre començar a regular aquest sector, marcat per una altra subcontractació i una gran precarietat laboral, amb jornades laborals interminables, l’absència de condicions de seguretat.

Aquest dimecres, 21 de desembre, hi ha prevista una reunió amb la patronal del sector, en la qual els sindicats presentaran els temes claus per desbloquejar el conflicte obert.