Jornada sobre la nova indústria: necessitats, formació i acreditació de competències

Les implicacions i necessitats formatives de la indústria del futur van ser el tema central de la jornada organitzada conjuntament per CCOO d’Indústria de Catalunya i la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, el passat 30 de novembre, amb el lema “La nova indústria: necessitats, formació i acreditació de competències”.

En el marc de la jornada es van analitzar les perspectives de canvi tecnològic en el model productiu a curt i mitjà termini i com aquestes afectaran la formació requerida pels treballadors i treballadores, tant en l’àmbit de la formació acadèmica reglada com en la formació contínua dels treballadors en actiu. En l’àmbit acadèmic, els plans d’estudi s’han d’anar adaptant de forma permanent a les noves necessitats derivades dels nous processos tecnològics. Així mateix, caldrà posar un èmfasi especial a la formació contínua i a la millora dels procediments d’acreditació de competències.

La jornada es va desenvolupar al voltant de dues ponències, una centrada en les perspectives de canvi en el model productiu i l’altra en l’acreditació de competències com a instrument de millora dels plans de formació, que van donar lloc a un debat entre els assistents.

Aquesta jornada és fruit del conveni de col·laboració subscrit a nivell estatal entre les dues federacions per treballar conjuntament en l’impuls del necessari canvi de model productiu, que ha d’anar acompanyat també d’un necessari canvi de model educatiu. En el marc d’aquest conveni de col·laboració està previst que es realitzin diverses activitats al conjunt de l’Estat.