La patronal ASEMAC incompleix el preacord del Conveni de masses congelades de Catalunya

El sector es mobilitzarà si no se signa definitivament el conveni, en els termes del principi d’acord assolit el mes de juliol

CCOO d’Indústria i FICA-UGT de Catalunya denunciem que la patronal ASEMEC pretén incomplir el preacord del Conveni de masses congelades de catalunya, signat el passat mes de juliol. CCOO i UGT denunciem que la proposta de la patronal vulnera la bona fe negociadora, ja que planteja una modificació de la mateixa naturalesa del redactat d’un article del conveni que no es va plantejar durant el procés de negociació, i no l’actualització del redactat com plantegem els sindicats.

En la reunió de la comissió negociadora del passat 27 de setembre, convocada per a la signatura del conveni, la patronal ASEMEC, a l’hora d’incorporar els preacords assolits en el text del conveni, pretenia modificar l’esperit de l’article 14. Antiguitat (plus vinculació) del conveni vigent. CCOO i UGT entenem que aquest plus ja és, de per si, ni absorbible ni compensable amb les revaloritzacions, d’acord amb els increments propis del conveni.

Davant d’aquest escenari, si en els propers dies no desbloquegem la situació per a la signatura definitiva del conveni, convocarem mobilitzacions al sector de masses congelades de Catalunya. La mesa negociadora es tornarà a reunir el proper 11 d’octubre.

Nota informativa conjunta