Interessant debat en la jornada sobre el Pacte nacional per a la indústria

Aquest estiu, el Parlament de Catalunya va acordar impulsar un Pacte nacional per a la indústria, com a resultat de la petició que la plataforma Pacte Més Indústria va fer als diferents grups parlamentaris el passat mes d’abril, en el marc d’un acte amb el lema “La indústria no pot esperar”. Això és fruit del treball realitzat durant els darrers anys per les organitzacions sindicals, empresarials, professionals i acadèmiques que integren el Pacte Més Indústria i que, sota l’impuls de CCOO, fa temps que reivindiquen la necessitat de consensuar un acord d’aquest tipus.

CCOO, com a primera força sindical de Catalunya, participarem en l’elaboració d’aquest Pacte nacional per a la indústria, que s’ha de fer en els propers dos mesos. Per debatre les prioritats del sindicat s’ha format un grup de treball obert, amb afiliats de les diferents federacions i sectors industrials, que es reunirà periòdicament, i que ha tingut en compte sis grans eixos: competitivitat, dimensió empresarial i finançament, indústria 4.0 i digitalització, formació, infraestructures i energia, economia circular i sostenibilitat.

També hem organitzat una jornada, el dia 27 de setembre, per debatre les propostes del sindicat per al pacte en la qual es va posar en relleu la importància dels instruments de finançament empresarial que facilitin les inversions en tecnologies, de les polítiques de formació i desenvolupament de competències, en especial, en l’actual procés de digitalització, per realitzar una transició justa cap al nou model productiu.

CCOO d’Indústria valorem positivament l’interessant debat que es va generar en la jornada, on van participar els responsables d’Acció Sindical de CCOO estatal i de Catalunya. En les conclusions i cloenda, tant Javier Pacheco com Joan Carles Gallego, secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i de la CONC, respectivament, van valorar la importància del Pacte nacional per a la indústria i la feina feta pel Pacte Més Indústria en els darrers anys, que ens ha permès arribar fins aquí.

Galeria d’imatges de la jornada

El Pacte nacional per a la Indústria vol ser un acord programàtic amb mesures a curt, mitjà i llarg termini, que sigui assumit i executat pel Govern actual de la Generalitat i per qualsevol altre govern que es pugui formar en el futur, i que ha de permetre orientar l’economia, recuperar l’activitat industrial i els serveis associats al coneixement i la innovació tecnològica (amb mesures de finançament, investigació i desenvolupament, infraestructures i transformació del model energètic, i formació dels treballadors i treballadores, entre d’altres).