CCOO denuncia que darrere la decisió de Spark Ibérica s’amaga un cas de persecució sindical

El comitè d’empresa ha convocat diverses aturades per exigir la readmissió del delegat sindical acomiadat

CCOO d’Indústria de Catalunya manifesta el seu ferm rebuig a l’extinció laboral del contracte del delegat sindical de CCOO a Spark Ibérica i exigeix a la direcció de l’empresa la seva readmissió immediata. CCOO denuncia que aquesta actuació de la direcció de Spark Ibérica suposa una nova agressió contra la llibertat sindical a l’empresa i de persecució sindical contra la representació de CCOO, i recorda que la Secció Sindical ja té oberts diferents processos per aquest motiu davant la Inspecció de Treball i els jutjats socials.

La direcció de Spark Ibérica va decidir, de manera fulminant i sense previ avís, extingir el contracte laboral del delegat sindical de CCOO, esgrimint la pèrdua d’un petit servei de manteniment integral, sense donar-li l’opció de recol·locar-lo en un altre lloc de treball. L’empresa només diu que es dirigeixi a la nova contracta d’aquest servei de manteniment perquè el recol·loqui, sabent que no hi ha subrogació possible. CCOO considera que aquesta decisió és inadmissible, ja que deixa el treballador en una situació de completa indefensió tant jurídica com econòmica.

Davant d’aquest escenari, el comitè d’empresa ha convocat diverses jornades de vaga parcial de 4 hores per exigir la readmissió del seu company, que es faran els dies 20 i 22 de setembre i 4 i 6 d’octubre, de 7 a 11 hores. CCOO dóna suport a aquestes aturades i subscriurà les accions legals i mobilitzacions oportunes perquè aquest treballador recuperi el seu lloc de treball.