La patronal APEMTA es mostra reticent a les propostes sindicals en matèria de polítiques d’igualtat, formació, drets sindicals i responsabilitat social

En la reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Tarragona celebrada aquest dimarts, 29 de març, la patronal APEMTA s’ha tornat a mostrar reticent a les propostes de la plataforma sindical dels blocs de matèries de polítiques d’igualtat, formació, drets sindicals i responsabilitat social.

En matèria de formació i igualtat considera que algunes propostes ja estan recollides en normes superiors i, per tant, no s’han de traslladar al text del conveni (per exemple, els permisos individuals de formació), i en altres casos considera que són limitacions a la capacitat organitzativa de l’empresa (com la negociació i acord amb la RLT dels plans de formació o establir l’acord de la RLT en el diagnòstic previ a la negociació del pla d’igualtat). CCOO vam manifestar que la plataforma s’ha elaborat tenint en compte les propostes recollides mitjançant un procés participatiu entre l’afiliació i els delegats per donar resposta a les necessitats del sector.

Pel que fa al capítol de drets i garanties sindicals, la patronal es va limitar a expressar la seva disconformitat amb les propostes presentades, sense fer més comentaris. I en relació amb els temes de responsabilitat social, va manifestar que consideraven difícil i complicat regular, des de l’àmbit de Tarragona, aquest tipus de matèries.

Us recordem que el proper 8 d’abril hem convocat una assemblea de delegats i delegades per explicar amb detall l’acord dels increments pendents, informar-vos de la signatura del Conveni estatal del metall i analitzar l’estat de les negociacions del conveni provincial.

Nota informativa (en CATALÀ i en CASTELLÀ)