Signat el Conveni estatal del metall

El dimarts 29 de març, la comissió negociadora de l’Acord Estatal del Sector del Metall (AESM), formada per la patronal CONFEMETAL y les organitzacions sindicals més representatives del sector, CCOO de Industria y MCA-UGT, vam tancar un acord pel qual convertim l’AESM en Conveni estatal del metall (CEM). Acta de la signatura de l’acord.

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem molt positivament la consecució del CEM per dues raons principals. La primera, pel contingut de l’acord, que garanteix que cap treballador/a dels sectors siderometal·lúrgics es pugui quedar sense la cobertura d’un conveni. En el cas que algun dels convenis provincials i/o autonòmics vigents en l’actualitat decaigués per efecte de la reforma laboral, els treballadors/es afectats passarien a estar coberts pel CEM en les condicions regulades per aquest i mantindrien la resta de condicions del seu conveni d’origen: salari, jornada, condicions d’igualtat, permisos…

La segona, de caràcter més estratègic, perquè significa un canvi històric en l’estructura de la negociació col·lectiva dels sectors siderometal·lúrgics a l’Estat espanyol, ja que passem d’una estructura en base a convenis sectorials provincials a una estructura ordenada en diferents nivells, un d’estatal i altres d’inferiors que poden ser els nacionals/autonòmics/regionals o els actuals provincials. Aquests canvis ens han de permetre superar l’estructura de convenis provincials aïllats i sense articulació, per passar a una estructura de negociació col·lectiva més articulada i en consonància amb el que la indústria del segle XXI requereix en matèria de relacions laborals.

CCOO d’Indústria de Catalunya ens comprometem a continuar desenvolupant el cos normatiu del CEM, al mateix temps que a continuar treballant per superar els àmbits provincials i articular la negociació col·lectiva als sectors del metall de Catalunya amb caràcter nacional, amb el clar objectiu de vertebrar un marc regulador sectorial més útil i eficaç per als treballadors i treballadores i per a les empreses industrials de Catalunya.

En els últims tres anys hem intensificat la negociació per convertir l’Acord Estatal del Sector del Metall (AESM) en matèria de negociació col·lectiva en Conveni estatal del metall (CEM), per la qual cosa ha estat necessari poder arribar a acords en aquelles matèries que des de la federació estatal CCOO de Industria veníem definint com de contingut mínim per tenir un veritable conveni sectorial d’àmbit estatal amb garanties.

Nota de la federació estatal