Pràcticament el 100% de la indústria metal·lúrgica catalana ha fet VAGA GENERAL

La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valorem molt positivament el seguiment que ha tingut la vaga general, ja que l’aturada ha estat pràcticament del 100% en la indústria metal·lúrgica, la mineria i el sector elèctric, amb un seguiment del 95% dels treballadors i treballadores dels nostres sectors al conjunt de Catalunya. L’aturada ha estat total en moltes empreses, entre les quals podem destacar Seat, Nissan, Robert Bosch, Delphi Diesel Systems, Ficosa Electronics, Bosch Sistemas de Frenado, Iberpotash, Valeo, Kostal o ESSA Palau.

Així ho demostra la caiguda del consum elèctric industrial als mateixos nivells que un cap de setmana, segons les dades obtingudes de Red Eléctrica Española. Aquesta aturada de pràcticament del 100% de la indústria també queda patent en les imatges que ens han arribat dels diferents piquets informatius d’Indústria, repartits pel conjunt del territori: polígons industrials buits, carrers sense trànsit de vehicles, fàbriques tancades i pàrquings d’empreses buits.

piquet informatiu d’Indústria a la Zona Franca torn de nit
piquet informatiu d’Indústria a la Zona Franca i Baix Llobregat torn de nit i matí
piquet informatiu d’Indústria al Baix Llobregat i Barcelonès matí del 14-N
piquets informatius d’Indústria a Catalunya

La Federació d’Indústria també valorem molt positivament la participació massiva en les manifestacions convocades pel matí i per la tarda del 14 de novembre en diferents capitals de província i de comarca, en les quals hi havia milers de treballadors i treballadores d’empreses dels nostres sectors. Al voltant d’un milió dues-centes mil persones a tot Catalunya van deixar ben clar el seu rebuig absolut a les polítiques de retallades de drets socials i laborals i de serveis bàsics que estan impulsant les administracions públiques.

– Galeria d’imatges de la manifestació de Barcelona

Davant l’èxit de la convocatòria, la FI.CCOO.CAT exigim als governs central i autonòmic que rectifiquin en les seves polítiques per buscar una altra sortida a la crisi econòmica en la qual estem immersos, amb mesures que permetin reactivar l’economia i crear ocupació i la garantia dels serveis bàsics per al conjunt de la ciutadania.

La Federació d’Indústria agraeix la participació activa dels seus afiliats, afiliades, delegats i delegades i dels treballadores i treballadores dels seus sectors, sense els quals aquesta VAGA GENERAL no hauria estat un èxit.

Després del 14-N la feina continua, no ens resignem!