Un pas endavant cap al Conveni del metall de Catalunya

Aquest matí ha tingut lloc la primera reunió de la Comissió negociadora del futur Conveni siderometal·lúrgic de Catalunya, en la qual s’ha acordat el calendari de reunions per a la negociació del conveni. Aquesta comissió està integrada per representants de les quatre patronals provincials del sector (UPM, APEMTA, FEMEL, FEGMETALL), de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i de la Federació Nacional MCA-UGT de Catalunya.

La trobada d’avui ha estat fruit dels acords assolits amb la constitució d’aquesta comissió negociadora, el passat 12 de març, en la qual les quatre patronals provincials van mostrar la seva voluntat d’articular i estructurar un conveni del metall d’àmbit català.

La FI.CCOO.CAT i l’MCA-UGT valoren positivament l’inici d’aquesta negociació, ja que es tracta d’un avanç important, que s’ha aconseguit després d’una reivindicació històrica, perquè implica assentar les bases per iniciar les negociacions per posar en comú les condicions i drets laborals de tots els treballadors i treballadores del sector del metall de Catalunya.