CCOO, UGT i UMC presenten al conseller Mena el full de ruta de la Taula del Metall

L’objectiu del pla és aconseguir major ocupabilitat i competitivitat i un canvi de model del sector

El metall concentra prop del 34% de les empreses i de l’ocupació del conjunt industrial i representa gairebé el 40% de les exportacions totals.

El passat divendres, els representants de les organitzacions sindicals FI-CCOO i MCA-UGT i de la patronal Unió Metal·lúrgica de Catalunya (UMC), formada per les organitzacions empresarials APEMTA (Tarragona), FEGMETALL (Girona), FEMEL (Lleida) i UPM (Barcelona), van presentar al conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Mena, el full de ruta del que hauria de ser el pla destinat a reactivar el sector del metall.

El conseller estava acompanyat del secretari del Departament, E. Colet, del director de Relacions Laborals, R. Bonastre, i d’un representant de la Direcció General d’Indústria, J. M. Hernández. El document lliurat recull diferents recomanacions i propostes que requereixen la col·laboració i els esforços de les empreses, dels treballadors, de les organitzacions empresarials i sindicals, i de la Generalitat de Catalunya.

El sector del metall, que concentra prop del 34% de les empreses i de l’ocupació del conjunt de la indústria catalana, és líder en creixement de la indústria en terme de producció i és el principal sector exportador. No obstant això, ha estat des del 2008 una de les activitats de l’economia més afectades pels ERO a Catalunya (el 20,5% del total dels ERO autoritzats i el 47,1% del total de treballadors), el que justifica la necessitat i la urgència d’atendre el sector amb un pla d’actuació específic que impulsi una renovació de la seva base industrial que sigui sostenible, eficient i competitiva a escala mundial.

El document presentat per les organitzacions sindicals i empresarials es divideix en dues parts: Formació i Ocupació, i Indústria. Pel que fa a la primera, els objectius del pla van destinats a millorar la formació i la preparació dels treballadors i dels estudiants del sector, així com afavorir el seu teixit productiu des de la formació i la qualificació. Respecte a Indústria, en el document es planteja un doble objectiu: ser un pla de xoc de caràcter conjuntural i ser un pla estratègic per impulsar un veritable model productiu del sector, i recull recomanacions i propostes en matèria de finançament, internacionalització, innovació i dimensionament empresarial.

El conseller Mena es va comprometre a mantenir reunions periòdiques amb els representants per tal d’avançar en la definició de mesures d’actuació que vagin en línia amb el que recull el pla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’abril de 2012