El Departament d’Empresa i Ocupació dóna suport a l’acord assolit per la Unió Patronal Metal·lúrgica, UGT i CCOO pel que fa al conveni del metall

– El Departament, la UPM, UGT i CCOO es comprometen a crear una mesa específica que concreti i acordi solucions per traslladar a un Pla Específic d’Actuació per al Sector del Metall de Catalunya, amb totes les organitzacions més representatives.

– Amb aquest acord es dóna solució al debat generat a l’entorn de l’aplicació de les taules salarials del sector.

El Departament d’Empresa i Ocupació, la Unió Patronal Metal·lúrgica, UGT i CCOO han signat un manifest on es comprometen a crear una mesa específica que desenvolupi propostes concretes i acordi solucions per traslladar a un Pla Específic d’Actuació per al Sector del Metall de Catalunya. El Govern, la patronal i els sindicats han signat aquest manifest amb la finalitat de mantenir l’ocupació en el sector del metall així com trobar-hi vies alternatives de potenciació amb la màxima participació.

El disseny del Pla d’Actuació per al Sector del Metall de Catalunya, que hauria d’estar finalitzat el juliol de 2011, ha de preveure línies d’actuacions sobre internacionalització, formació, finançament, innovació, nous sectors, mesures de xoc per sectors en vies de desaparició, competitivitat, salaris, negociació col·lectiva i orientació laboral.

Els signats de l’acord han manifestat la necessitat de treballar conjuntament davant la pèrdua de competitivitat del teixit empresarial català com a conseqüència de la crisi dels últims anys, que ha causat el tancament d’empreses i l’eliminació de llocs de treball.

La Unió Patronal Metal·lúrgica i els sindicats UGT i CCOO han acordat que, mitjançant la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu, atendran les empreses que acreditin la necessitat d’acollir-se a la clàusula de no aplicació salarial vigent a l’actual conveni col·lectiu.

L’acord assolit combina el compliment del vigent conveni col·lectiu amb una decidida aposta per la flexibilitat, de manera que els signants acorden atendre les empreses que acreditin la necessitat d’acollir-se a la clàusula de no aplicació salarial vigent al conveni.La patronal i els sindicats signants manifesten així la seva predisposició a oferir les solucions més beneficioses per a les parts – a través de les pautes de la negociació col·lectiva recollides en la legislació laboral vigent -, si l’augment salarial de l’actual conveni col·lectiu perjudiqués la viabilitat i bona marxa de les empreses del sector.