Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya

Cercador
EESS Cursos de formació continua Documents Ofertes per a l'afiliació

Situació industrial

La indústria catalana és un motor de l'economia real del nostre país, que genera el 21% del PIB, i ocupa unes 800.000 persones, que representen el 24% de la població activa de Catalunya. En conseqüència, el nostre país segueix sent una economia amb una sòlida base industrial que cal protegir de la crisi de l'economia especulativa que afecta el nostre país, que ha generat una espiral autodestructiva de l'economia real i que pot tenir uns efectes devastadors.

La capacitat industrial catalana abasta tots els sectors productius, amb una àmplia diversitat d'empreses i especialitzacions, amb fabricació de productes propis, altament especialitzats i amb una capacitat creadora de riquesa i exportadora, en un món econòmicament i productiva globalitzat.

Destaquen la indústria de l'automoció, motocicletes i la indústria de components metal•lúrgics; l'àmplia indústria de béns d'equip, la fabricació de tot tipus de maquinària i d'automatismes; les caldereries especialitzades i la metal•lúrgica bàsica: foneries, forges, sinteritzats, laminacions. La indústria extractiva de la potassa. La indústria d'equips elèctrics i electrònics, l'electrònica professional i de consum, els serveis industrials de muntatge i manteniment en els sectors petroquímic, de la construcció, elèctric, de comunicacions, etc.

En els últims mesos, empreses que són claus en el teixit industrial de Catalunya han presentat o anunciat processos de reestructuració i tancaments, el que ha comportat que altres empreses que treballen per a elles hagin contribuït al seu torn a incrementar el nombre d'expedients i de rescissions, i tot apunta que la situació pot agreujar-se en els propers mesos.

La indústria és un element important per a la generació de riquesa i ocupació i, malgrat aquesta importància, no s'han desenvolupat polítiques industrials sectorials. Amb aquesta manca de polítiques en un moment de crisi, es fa més necessari adoptar mesures urgents.

CCOO reclamem una actuació del Govern amb una bateria de propostes que serveixin per rescatar els sectors i les empreses amb dificultats conjunturals per tal de superar aquest cicle i que puguin recuperar i seguir creixent en ocupació i en producció. Aquest país ha de protegir la seva indústria i l'ocupació i això només és possible amb propostes per als nostres sectors.

Ens calen polítiques industrials actives dels governs català i central, per donar suport i estímul a les empreses, per fer més competitiva la base industrial del nostre país, al temps que s'exigeix un compromís empresarial per potenciar, capitalitzar i gestionar les empreses, i desenvolupar la creació de productes i la millora dels processos industrials per donar més valor afegit. Tot això, comptant amb la participació de la representació sindical i l'aportació de coneixements, formació i feina dels treballadors i les treballadores.

També és necessària la creació i desenvolupament de les meses industrials sectorials com a espais on analitzar la situació dels sectors i des dels quals preveure possibles solucions o alternatives per fer front i salvar aquestes situacions i per tal que l'afectació per als treballadors i les treballadores sigui la mínima.

Propostes per a un nou impuls a la indústria a Catalunya

Les organitzacions promotores del Pacte Més Indústria han presentat al matí del dijous 27 de juny, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, el document que recull 138 propostes per a un nou impuls a la indústria catalana.

La FI.CCOO.CAT analitza la situació dels diferents sectors i planteja els seus objectius de treball a cada un d'ells

La Coordinadora de sectors de la Federació d'Indústria de Catalunya es va reunir per concretar el seu Pla de treball en cada un dels sectors i presentar els nous coordinadors.

Signat el pla de reindustrialització de GE Power Controls

Aquest matí ha tingut lloc la signatura del pla de reindustrialització previst en el marc de l'acord de GE Power Controls, de Sant Vicenç de Castellet, signat el passat 20 març, per part del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, la direcció i el comitè de GE Power Controls i la Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya.

Pacte per a la indústria a Catalunya

Presentat al Paranimf de la Universitat de Barcelona el dilluns 3 de desembre de 2012.

Pràcticament el 100% de la indústria metal·lúrgica catalana ha fet VAGA GENERAL

La FI.CCOO.CAT valorem molt positivament el seguiment massiu de la vaga per la indústria dels nostres sectors i agraïm profundament la participació activa de tots les persones que han fet possible l'èxit de la convocatòria.

S'acorda la creació d'una plataforma per impulsar la indústria a Catalunya

Estarà integrada per representants d'empreses, universitats, col·legis tècnics i professionals i els sindicats CCOO i UGT i totes les seves federacions de caràcter industrial.

La Federació d'Indústria de CCOO dissenya la seva estratègia per defensar el sector

"Aposta per la indústria", aquest és l'eslogan que ha impulsat la Federació d'Indústria de CCOO en la seva campanya per definir una estratègia en defensa de la indústria, una campanya que també està present a les xarxes socials i que pots seguir i sumar-t'hi amb el hastag #yoindustria.

Tot sobre la vaga general del 29-M

Aquí pots consultar el recull de notícies, documents, galeries d'imatges i materials sobre la vaga general.

CCOO, UGT i UMC presenten al conseller Mena el full de ruta de la Taula del Metall

El metall concentra prop del 34% de les empreses i de l'ocupació del conjunt industrial i representa gairebé el 40% de les exportacions totals

29-M VAGA GENERAL

La FI.CCOO.CAT fem una crida als comitès d'empresa, seccions sindicals, delegats i delegades, al conjunt de l'afiliació i a tots els treballadors i treballadores dels nostres sectors a sumar-se a la vaga el proper 29 de març

La Federació d'Indústria de CCOO valora la decisió de Rajoy de mantenir el Ministeri d'Indústria i reclama al seu titular una política industrial activa

Finalment, Rajoy ha decidit mantenir el Ministeri d'Indústria, tal com la Federació d'Indústria de CCOO l'hi havia reclamat durant la campanya electoral. Rajoy sembla haver entès que sense indústria no hi ha futur i que el que aquest país necessita és un Executiu que reverteixi la situació amb una política industrial activa i un ministeri que s'encarregui de dirigir-la.

La FI.CCOO.CAT dóna suport a la resolució de CCOO de Catalunya en relació amb l'eix ferroviari mediterrani

Per la importància que té aquesta infraestructura per a la indústria ferroviària de Catalunya i tota l'activitat vinculada a aquest sector, així com per al sector de la indústria en general.

La defensa del teixit industrial i la creació d'ocupació, dos eixos fonamentals per a la FI.CCOO.CAT

La FI.CCOO.CAT encara el mes de setembre amb l'objectiu de continuar treballant en el manteniment del nostre teixit industrial i en la defensa i la creació de nova ocupació en els sectors del metall. Precisament amb aquest objectiu afrontarà la represa de les reunions de la Taula del Metall de Catalunya a partir de la primera quinzena de setembre.

Es constitueix la Taula del Metall de Catalunya

Es tracta d'una mesa específica del sector que haurà de desenvolupar propostes concretes i acordar solucions que es puguin traslladar a un pla estratègic d'actuació per al sector del metall de Catalunya. Està integrada per la FI.CCOO.CAT, l'MCA-UGT, les quatre patronals del metall de Catalunya,PIMEC i la Direcció General d'Indústria de la Generalitat.

El Departament d'Empresa i Ocupació dóna suport a l'acord assolit per la Unió Patronal Metal·lúrgica, UGT i CCOO pel que fa al conveni del metall

La FI.CCOO.CAT, el Departament d'Empresa i Ocupació, UGT i la Unió Patronal Metal·lúrgica han signat un manifest on es comprometen a crear una mesa específica que desenvolupi propostes concretes i acordi solucions per traslladar a un Pla Específic d'Actuació per al Sector del Metall de Catalunya.

Afilia't
Minerometal CCOO Catalunya Seccions sindicals Fiteqa Catalunya Xarxes socials