Altres notícies

Davant l'immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Ahir, 18 d'abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. Aquest immobilisme patronal ens porta a tensar el sector i fer una crida a la mobilització.

CCOO exigeix al Ministeri d'Ocupació que tanqui l'expedient de Servicarne

El sindicat adverteix que s'estan produint moviments de plantilles d'unes empreses a altres per eludir l'acció de la Inspecció de Treball.

més informació »

Tanquem les jornades sobre mútues fent un balanç molt positiu de la bona acollida per part de les delegades i delegats

El dia 11 d'abril s'ha realitzat la cloenda de les jornades sobre mútues, en la qual s'han presentat les conclusions extretes en les diferents sessions i s'ha fet entrega als assistents de la guia "Criteris d'intervenció sindical en relació amb les mútues i l'SGAM", editada per la federació com una eina de treball sindical per ajudar les delegades i delegats de prevenció en el seu dia a dia.

més informació »

Treballadores i treballadors del sector ratifiquen el principi d'acord sobre el Conveni de pastisseria de Barcelona

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord, que ha estat ratificat per treballadores i treballadors del sector, ja que ha permès posar fre a les propostes patronals per retallar dies d'assumptes propis i part del complement de baixa, i suprimir l'increment del plus d'antiguitat, entre altres retallades. La signatura del conveni està prevista per al 17 d'abril.

més informació »

CCOO lamentem la mort del company Juan José Fernández Martín, “el Rubio”

Ens ha deixat la matinada de dimarts, a l'edat de 62 anys. CCOO volem transmetre el nostre sentit condol als seus familiars, amistats i companyes i companys per aquesta trista pèrdua.

més informació »

La patronal de telefonia i les seves empreses associades incompleixen els acords assumits i acaben amb la paciència dels sindicats

Aquest matí s'ha reunit la coordinadora de delegats i delegades de CCOO d'Indústria del subsector d'instal·ladors de telefonia i telecomunicacions per analitzar la situació del sector, davant els incompliments dels compromisos assumits per part de la patronal ADEMI i les seves empreses associades del sector de telecomunicacions. Aquesta coordinadora comparteix i dona suport a les propostes de la Coordinadora Intersindical que es va constituir el passat dia 6 per coordinar les accions que es duran a terme al sector en aquest escenari.

més informació »

CCOO i UGT criden a la mobilització, si la patronal no desbloqueja les negociacions del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció

Més de 100 delegades i delegats dels sectors tèxtils i de la confecció han participat en l'assemblea conjunta convocada avui a Barcelona per CCOO d'Indústria i FICA-UGT, en la qual s'ha fet una crida unitària a la mobilització, si no es desbloqueja la negociació del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció. Així ho han decidit les delegades i delegats assistents, que traslladaran a les seves empreses i centres de treball la necessitat d'una gran mobilització que permeti desencallar la mesa del conveni.

més informació »

Les propostes de la patronal UPM van en la línia de bloquejar la majoria de les nostres reivindicacions i empitjorar les condicions laborals al sector

CCOO d'Indústria veiem amb preocupació la posició de retrocés de drets que busca la patronal, que va quedar palesa en la tercera reunió de la comissió negociadora del Conven del metall de Barcelona, que vam tenir ahir a la tarda, i que es manifesta en una sèrie de propostes en la línia de bloquejar la majoria de reivindicacions que els sindicats hem plantejat i que empitjoren les condicions laborals del sector. Estem decidits a plantar cara a aquesta postura patronal provocadora i a passar a l'ofensiva.

més informació »

CCOO valorem positivament la readmissió del delegat acomiadat per Cobra

CCOO lamentem l'actitud de l'empresa en aquest procés, que ha seguit una estratègia de desgast i ha intentat dilatar al màxim els temps per desmotivar el treballador afectat.

Horari d'atenció al públic de CCOO d'Indústria per Setmana Santa

CCOO d'Indústria de Catalunya us informem que hem ajustat el nostre horari d'atenció al públic, coincidint amb la Setmana Santa. Per a qualsevol qüestió, podeu contactar amb nosaltres trucant al 93 481 27 96.

més informació »

CCOO rebutja els talls d'electricitat a usuaris d'ENDESA que s'han negat a fer el canvi al nou comptador intel·ligent

El sindicat els ofereix els seus serveis jurídics.

més informació »

EL TSJC considera discriminatòria la denegació del permís de lactància a un treballador, la dona del qual estava aturada

CCOO valorem molt positivament aquesta sentència, ja que no només dona la raó als arguments defensats pel sindicat,sinó que obre el camí i assenta un precedent per a futures causes similars. La sentència dictamina que no és necessari que els dos progenitors treballin per poder accedir al permís, tal com defensava l'empresa.

més informació »

Les treballadores i treballadors de Freixenet tornen a revalidar el suport incondicional a CCOO

CCOO d'Indústria valorem molt positivament els resultats de les eleccions sindicals celebrades ahir al centre de treball de Freixenet (Sant Sadurní d'Anoia), en les quals les treballadors i treballadores han tornat a revalidar la seva confiança en CCOO, que hem renovat els 13 membres del comitè d'empresa. Amb aquests resultats, CCOO sumem un total de 34 delegats i delegades al conjunt del Grup Freixenet, que suposen el 92% de la representació sindical del conjunt d'empreses de grup.

més informació »

CCOO d'Indústria instem els grups municipals de Barcelona a aprovar la unió dels tramvies

CCOO d'Indústria de Catalunya considerem que cal finalitzar els 3,8 quilòmetres de xarxa de tramvia que manquen al tram central de l'avinguda Diagonal de Barcelona, i que permetrien connectar les dues línies de tramvia de la ciutat. Per aquesta raó, convidem tots els grups municipals que s'oposen al projecte a abandonar el tacticisme polític i a prendre en consideració els elements de mobilitat i sostenibilitat ambiental que implicaria aquesta connexió, abans d'emetre el seu vot.

més informació »

CCOO exigim un acord que garanteixi la viabilitat i l'estabilitat de l'ocupació al Grup Nupharm

CCOO denunciem que la nova direcció del grup NUPHARM, nomenada pel Consell d'Administració d'APAX PARTNERTS, està incomplint els compromisos assumits amb la representació legal de la plantilla del grup, i hainiciat un procés de reestructuració, que està comportant la pèrdua de llocs de treball. CCOO manifestem el nostre suport a les treballadores i treballadors del grup i rebutgem l'estratègia del fons d'inversió, que només busca rendibilitzar a curt termini la inversió realitzada.

més informació »

Familiars i extreballadors de l'antiga AGMA sol·liciten a l'INSS el reconeixement de malaltia professional

Els resultats d'un estudi relacionen l'exposició a la fosa secundària d'alumini amb el càncer de bufeta, per això, amb l'assessorament de CCOO i el suport de la Plataforma cívica per la Salut i el Medi Ambient, un grup d'extreballadors i familiars afectats han iniciat el procediment per sol·licitar a l'INSS el canvi de contingències i que es revisin, en conseqüència, els seus expedients de jubilació, pensions d'incapacitat i pensions de viduïtat.

més informació »

CCOO es reunirà amb el secretari d'Estat d'Ocupació per garantir l'ocupació a Servicarne

Tal i com CCOO va denunciar i exigir, la Inspecció de Treball està ultimant les seves actuacions contra Servicarne, en dues línies: la primera, que és una falsa cooperativa, i la segona, que hi ha una relació laboral entre els socis de la cooperativa i l'empresa càrnia, en ser falsos autònoms.

més informació »

CCOO exigim garanties per a l'ocupació i la consolidació del projecte industrial de futur de Freixenet

Davant la notícia que han publicat avui diversos mitjans de comunicació sobre la imminent compra de la majoria de capital del Grup Freixenet per part del grup alemany Henkell, CCOO manifestem que aquesta operació ha de garantir l'ocupació del grup, així com la consolidació d'un projecte industrial de futur. Tant el Comitè d'Empresa com la Secció Sindical de CCOO de Freixenet han demanat una reunió de caràcter urgent a la direcció del grup perquè els informi de la situació.

més informació »

CCOO lamentem la mort del company Josep M. Climent, de la Secció Sindical de Lear (Valls)

Ens ha deixat aquest dilluns a la nit, a l'edat de 61 anys. CCOO volem transmetre el nostre sentit condol als seus familiars, amistats i companyes i companys per aquesta trista pèrdua.

8 de Març, una jornada de vaga històrica

CCOO d'Indústria valorem positivament tot aquest procés de mobilització, especialment a les empreses dels nostres sectors, ja que hem aconseguit fer un salt qualitatiu en la reivindicació del 8 de Març amb una vaga laboral, on CCOO ha estat el referent inapel·lable. Per aconseguir-ho, hem treballat intensament en les darreres setmanes per sumar els treballadors i les treballadores de la indústria, amb una campanya d'informació i de crida a la mobilització a les empreses, als polígons industrials i al conjunt de les nostres comarques.

més informació »

Punts d'interès informatiu dels sectors industrials a Catalunya en la vaga laboral de demà, 8 de Març

Punts d'interès informatiu dels sectors industrials a Catalunya en la vaga laboral de demà 8 de març de 2018

més informació »

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO en la denúncia a l'empresa CTC per vulneració del dret de vaga

Coaccions per la vaga laboral del 8 de Març.

més informació »

CCOO denuncia l'empresa CTC a la Inspecció de Treball per vulneració del dret de vaga

CCOO condemna l'actitud l'empresa, ja que suposa un clar atac als drets fonamentals de les treballadores i els treballadors, i espera que l'Administració prengui les mesures oportunes davant d'aquesta lamentable situació.

més informació »

CCOO exigim a l'administració la defensa i promoció de la indústria ferroviària catalana

CCOO d'Indústria recordem que la indústria ferroviària és un sector punter al nostre país, amb un alt valor afegit en termes de qualitat i d'innovació, ja que incorpora les darreres tecnologies en termes de seguretat, connectivitat i sostenibilitat, i amb unes treballadores i treballadors altament qualificats. Per aquesta raó, exigim a les administracions catalanes que tinguin en compte aquestes qüestions a l'hora de planificar les inversions i les polítiques industrials per garantir la defensa del nostre teixit industrial i de l'ocupació del sector.

més informació »

La plantilla de BIC Iberia es mobilitza contra les retallades que planteja l'empresa

Les treballadores i treballadors de l'empresa BIC Iberia (Tarragona) inicien mobilitzacions contra la retallada de drets laborals i condicions salarials plantejada per l'empresa, que ha deixat decaure el conveni col·lectiu d'empresa i està fent una interpretació interessada del conveni sectorial de referència. Davant d'aquesta situació, el comitè d'empresa ha convocat a la plantilla a una concentració aquest dimarts, 20 de febrer, a les portes de la fàbrica per manifestar el seu rebuig a aquestes retallades.

més informació »

CCOO exigim la desqualificació de les falses cooperatives que operen a TERFRISA

CCOO hem denunciat l'empresa càrnia TERFRISA (Vilamalla), una de les principals empreses de la província de Girona de mida i en facturació, per la utilització fraudulenta de falses cooperatives de treball associat. CCOO demanem l'alta efectiva en el règim general de la Seguretat Social dels 175 treballadors i treballadores d'aquestes falses cooperatives que operen a TERFRISA i que passin a la plantilla de la principal.

més informació »

CCOO preveiem una primavera calenta al subsector de muntatge i manteniment de telefonia

CCOO d'Indústria de Catalunya comencem a plantejar mesures al subsector de muntatge i manteniment per als propers mesos per forçar Movistar i les seves contractes a complir els acords de la mesa paritària estatal del sector i desenvolupar les meses específiques de productivitat i de prevenció de riscos laborals. CCOO denunciem que la manca de voluntat de Movistar i les contractes per tirar endavant aquests acords, aboca el sector al conflicte.

més informació »

CCOO exigeix al Ministeri d'Ocupació que retiri la llicència a Servicarne, una falsa cooperativa de treball associat

La federació estatal de CCOO d'Indústria s'ha reunit amb la directora general de Treball Autònom, Economia Social i Responsabilitat Social de les Empreses per exigir al Ministeri d'Ocupació que retiri la llicència administrativa a Servicarne, una falsa cooperativa de treball associat en la qual operen més de 5.000 falsos autònoms a tot l'Estat. CCOO creu que se'ls ha de donar d'alta com a personal assalariat en el règim general de la Seguretat Social i passar a formar part de les plantilles de les empreses càrnies on presten els seus serveis.

més informació »

S'obre un període de negociació a Alliance Healthcare per donar resposta a la plantilla del Departament de Contact Center

Davant la pressió de la vaga convocada, la direcció d'Alliance Healthcare España ha arribat a un acord amb el comitè d'empresa per obrir un període de negociació aquest mes de febrer que permeti donar resposta a les reivindicacions de la plantilla del departament de Contact Center i resoldre la problemàtica existent. CCOO valorem positivament l'obertura d'aquest procés negociador i exigim a l'empresa les mesures necessàries per garantir unes condicions laborals dignes per a les treballadores i treballadors d'aquest departament.

més informació »

Una delegació de CCOO visita les instal·lacions del simulador de factors humans de TECNACOM

Una delegació integrada per representants de CCOO d'Indústria de Tarragona, la Secció Sindical de CCOO d'ANAV i de la direcció de recursos humans de la nuclear han visitat aquest dilluns, 29 de gener, el simulador de factors humans de TECNACOM, que es fa servir per millorar els processos de formació i qualificació del personal que presta els seus serveis a les centrals nuclears d'Ascó i Vandellòs.

més informació »

CCOO d'Indústria coordinem els delegats i les delegades de Prysmian i General Cable davant l'operació anunciada per les dues companyies

El 26 de gener s'ha constituït a Barcelona la coordinadora de delegades i delegats de CCOO d'Indústria de les empreses Prysmian i General Cable, per coordinar l'acció sindical en relació amb l'operació de compra de General Cable per part de Prysmian. Hi han assistit representants de totes les plantes productives de l'Estat espanyol de les dues empreses.

més informació »

CCOO d'Indústria en defensa de la mobilitat sostenible i la indústria ferroviària

Més d'un miler de persones s'han manifestat en una gran marxa per reclamar la unió de les línies de tramvia del Trambaix i el Trambesòs en el tram de l'avinguda Diagonal de Barcelona. CCOO d'Indústria de Catalunya ens hem sumat a la mobilització, celebrada el dissabte 20 de gener, ja que això permetria millorar la xarxa de transport públic i afavorir una mobilitat més sostenible. Una important representació de sindicalistes de CCOO del sector ferroviari han participat en la manifestació per reivindicar la indústria ferroviària catalana.

més informació »

La plantilla de Contact Center d'Alliance Healthcare exigeix uns horaris dignes i compatibles amb la salut i la conciliació

Les treballadores i treballadors del Departament de Contact Center d'Alliance Healthcare España faran dues hores diàries de vaga durant dues setmanes, a partir del proper dia 29 de gener, per reclamar a l'empresa uns horaris dignes i compatibles amb la protecció de la salut en el treball i amb la conciliació de la vida laboral i la personal. CCOO d'Indústria de Catalunya donem suport a la vaga parcial convocada i exigim a la direcció d'Alliance Healthcare que posi mesures per resoldre aquesta situació.