Altres notícies

Els delegats i delegades del metall de Tarragona exigeixen a la patronal que desbloquegi la negociació del conveni provincial del sector

L'immobilisme de la patronal APEMTA ens han portat un punt mort en les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona, davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord, que ens aboca irremeiablement al conflicte. Aquest dimecres farem una concentració davant la seu de la patronal per exigir-li un canvi de plantejament que permeti desbloquejar la negociació del conveni.

més informació »

Ajornem la vaga prevista al Grupo Jorge després d'aconseguir que la direcció es comprometi a passar tots els treballadors de cooperativa al règim general i a aplicar-los el conveni del sector

Les pressions sindicals i la vaga convocada per a la setmana vinent han obligat l'empresa a reconsiderar el seu posicionament. En la reunió celebrada ahir, amb la mediació del Departament de Treball, vam arrencar el compromís de l'empresa de laboralitzar tots els treballadors i treballadores, i vam acordar un encaix en el conveni col·lectu del sector. Davant aquest compromís ajornem l'inici de la vaga i iniciem les negociacions per garantir que es dona compliment a aquest compromís amb les garanties necessàries per als treballadors i treballadores.

CCOO d'Indústria lamentem la mort del nostre company Antoni Camara Martos

Sindicalista històric de l'empresa SOME (Sant Quirze de Besora), de la qual va ser president del comitè d'empresa durant molts anys. També va col·laborar de manera voluntària durant diversos anys com a assessor del metall i d'indústria a CCOO d'Osona, on estava molt implicat sindicalment.

més informació »

Es constitueix el comitè ad-hoc de negociació amb el Grupo Jorge a Catalunya amb treballadors dels escorxadors de Le Porc Gourmet i The Fortune Pig

El Departament de Treball va convocar ahir a la tarda una nova reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge, en la qual CCOO i UGT vam constituir el comitè ad-hoc, amb la participació de 4 treballadors i treballadores del grup, per negociar amb la direcció del Grupo Jorge la situació actual del treball amb falses cooperatives i falsos autònoms.

més informació »

Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

CCOO advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l'any 2015.

més informació »

CCOO i UGT mantenen la vaga indefinida convocada als centres de treball del Grupo Jorge

La reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge que ha tingut lloc aquest matí al Departament de Treball ha finalitzat sense que s'hagi produït un acostament entre les parts.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga indefinida a tots els centres de treball del Grupo Jorge contra l'anunci de l'empresa de traslladar l'activitat productiva fora de Catalunya

L'anunci del grup, al qual hem denunciat reiteradament per no complir la llei catalana de cooperatives i per fer-se valer de falses cooperatives i falsos autònoms, comportaria la pèrdua d'entre 1.300 i 1.500 llocs de treball.

S'arriba a un acord sobre el Pacte d'empresa a Servicios Logísticos Martorell

La direcció i el Comitè d'Empresa de Servicios Logísticos Martorell S. XXI (SLM) han arribat aquest migdia a un acord sobre el Pacte d'empresa que regula les condicions laborals de la plantilla, amb la mediació de l'Administració.

més informació »

El bloqueig de la patronal aboca el sector del metall de Tarragona al conflicte

Les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona es troben en un punt mort, davant la manca de voluntat de la patronal APEMTA per avançar en les diferents matèries plantejades. L'immobilisme de la patronal ha quedat pales en la darrera reunió de la comissió negociadora del conveni, celebrada aquest dimarts, en la qual la seva resposta a totes les propostes de la plataforma sindical ha tornat a ser negativa, sense plantejar alternatives. Si aquest escenari no canvia en les properes reunions i no es desencalla la negociació, ens veurem abocats al conflicte als sectors del metall de la província de Tarragona.

més informació »

Vaga a Servicios Logísticos Martorell pel bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa

Faran vaga tots els caps de setmana del mes de juny davant el bloqueig de les negociacions del pacte d'empresa que regula les seves condicions laborals. CCOO d'Indústria de Catalunya donem suport a la convocatòria i exigim a la direcció del SLM que reconsideri els seus plantejaments per poder desencallar les negociacions.

més informació »

Concentració davant el Ministeri d'Indústria per a la regulació del sector d'elevació

Les federacions estatals de CCOO d'Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de protesta aquest dimarts, 29 de maig, a Madrid per denunciar la creixent precarització que pateix el sector d'elevació i exigir la regulació de les condicions laborals del sector. Els sindicats fan una crida als treballadors i treballadores del sector, a les persones usuàries i a la ciutadania en general a sumar-se a la concentració que es farà a partir de les 11.30 h, davant el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat

Resultat històric de CCOO en les eleccions sindicals de Nestlé

CCOO hem aconseguit donar la volta al comitè d'empresa de les oficines de Nestlé d'Esplugues de Llobregat, on ara tenim la majoria absoluta i ens hem situat com a primera força sindical a l'empresa.

més informació »

Gran mobilització en defensa de la negociació col·lectiva

El missatge a la patronal no podia ser més clar: és hora de recuperar el poder adquisitiu dels salaris i millorar les condicions de treball, d'erradicar la precarietat laboral instal·lada en alguns sectors, de potenciar la igualtat real a les empreses i seguir defensant unes pensions públiques dignes. Una reivindicació que va centrar les diferents accions convocades a les quatre capitals de província en el marc de la jornada de mobilització del dia 22 de maig, amb el lema “Ara ens toca a nosaltres”.

més informació »

CCOO advertim la patronal UPM que si no desbloqueja la negociació, ens trobarà en la confrontació

Després de la reunió d'ahir de la comissió negociadora, ha quedat palesa un cop més la manca de voluntat patronal per avançar en la negociació del Conveni del metall de Barcelona. Davant aquest escenari, la patronal no ens deixa altra opció que iniciar accions reivindicatives per deixar-li clar que aquest no és el camí i que no ens conformarem amb qualsevol acord. Volem un conveni en consonància amb la realitat dels sectors metal·lúrgics.

més informació »

La Seguretat Social dona d'alta els falsos autònoms de Servicarne a les empreses càrnies on opera la falsa cooperativa

L'ofensiva de CCOO contra la precarietat, el frau i l'explotació laboral a través de les falses cooperatives de treball associat del sector carni, comença a donar resultats positius. La Tresoreria General de la Seguretat Social, arrel de l'actuació de la Inspecció de Treball, ja està notificant a les persones associades a Servicarne que ha estat víctimes d'un frau en la contractació sota la figura de falsos autònoms. Tal i com es va reclamar des de CCOO, a aquests treballadors i treballadores se'ls està donant d'alta a les empreses càrnies on operen sota el règim general de la Seguretat Social.

més informació »

CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona homenatja la històrica sindicalista Teresa Cortina

Demà divendres, 11 de maig, a les 17 hores, a la Nau Gaudí de Mataró (c/ Cooperativa, 47).

més informació »

El treball sindical contra la precarietat a les càrnies comença a donar nous fruits

CCOO d'Indústria valorem positivament l'actuació de la Inspecció de Treball, que ha obligat la falsa cooperativa Clavial a regularitzar 500 treballadors i treballadores, que fins ara tenia com a falsos autònoms i han passat a ser personal assalariat de la mateixa cooperativa. CCOO d'Indústria seguirem treballant en aquesta línia de denúncia per la desqualificació d'aquestes falses cooperatives de treball, com en l'expedient a Terfrisa, i que s'apliqui el conveni del sector al conjunt de treballadors i treballadores, per acabar amb la precarietat i les males praxis existents actualment.

més informació »

Aturades a SEAT per la mort d'un treballador

Davant el lamentable accident laboral mortal ocorregut dilluns, les representacions sindicals de SEAT i Acciona han decidit convocar aturades a tots els centres de treball de SEAT com a mostra de condol per la mort d'aquest company i per reivindicar una major seguretat per al conjunt de treballadors i treballadores que desenvolupen la seva activitat a les instal·lacions de SEAT.

més informació »

CCOO lamenta profundament l'accident laboral mortal ocorregut ahir a les instal·lacions de SEAT

CCOO exigeix celeritat a la Inspecció de Treball en la investigació oberta per aclarir les circumstàncies de l'accident, en el qual va morir un treballador de l'empresa Estudios y Contratas Silvicolas, subcontractada per Acciona, i determinar si es complien les mesures de seguretat necessàries per desenvolupar l'activitat sense riscos. Així mateix, CCOO adverteix que prendrà les accions oportunes per depurar responsabilitats, un cop es tanqui la investigació, i evitar nous accidents.

més informació »

Dilluns 23, treballadors i treballadores d'Endesa es concentraran a Madrid davant la seu de l'empresa

Coincidint amb la celebració de la Junta General d'Accionistes, CCOO, UGT i SIE convoquen els treballadors i treballadores d'Endesa de tot l'Estat a una gran concentració davant la seu principal de la companyia a Madrid per denunciar la situació d'incertesa derivada de les polítiques de la multinacional italiana Enel, que ostenta el 70% del capital d'Endesa. Els sindicats denuncien que, en la negociació oberta del V Conveni marc d'Endesa, Enel pretén continuar precaritzant les condicions laborals i augmentar les retallades als treballadors i treballadores, en un marc de beneficis econòmics i increment de les retribucions dels directius.

més informació »

Davant l'immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Ahir, 18 d'abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. Aquest immobilisme patronal ens porta a tensar el sector i fer una crida a la mobilització.

CCOO exigeix al Ministeri d'Ocupació que tanqui l'expedient de Servicarne

El sindicat adverteix que s'estan produint moviments de plantilles d'unes empreses a altres per eludir l'acció de la Inspecció de Treball.

més informació »

Tanquem les jornades sobre mútues fent un balanç molt positiu de la bona acollida per part de les delegades i delegats

El dia 11 d'abril s'ha realitzat la cloenda de les jornades sobre mútues, en la qual s'han presentat les conclusions extretes en les diferents sessions i s'ha fet entrega als assistents de la guia "Criteris d'intervenció sindical en relació amb les mútues i l'SGAM", editada per la federació com una eina de treball sindical per ajudar les delegades i delegats de prevenció en el seu dia a dia.

més informació »

Treballadores i treballadors del sector ratifiquen el principi d'acord sobre el Conveni de pastisseria de Barcelona

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord, que ha estat ratificat per treballadores i treballadors del sector, ja que ha permès posar fre a les propostes patronals per retallar dies d'assumptes propis i part del complement de baixa, i suprimir l'increment del plus d'antiguitat, entre altres retallades. La signatura del conveni està prevista per al 17 d'abril.

més informació »

CCOO lamentem la mort del company Juan José Fernández Martín, “el Rubio”

Ens ha deixat la matinada de dimarts, a l'edat de 62 anys. CCOO volem transmetre el nostre sentit condol als seus familiars, amistats i companyes i companys per aquesta trista pèrdua.

més informació »

La patronal de telefonia i les seves empreses associades incompleixen els acords assumits i acaben amb la paciència dels sindicats

Aquest matí s'ha reunit la coordinadora de delegats i delegades de CCOO d'Indústria del subsector d'instal·ladors de telefonia i telecomunicacions per analitzar la situació del sector, davant els incompliments dels compromisos assumits per part de la patronal ADEMI i les seves empreses associades del sector de telecomunicacions. Aquesta coordinadora comparteix i dona suport a les propostes de la Coordinadora Intersindical que es va constituir el passat dia 6 per coordinar les accions que es duran a terme al sector en aquest escenari.

més informació »

CCOO i UGT criden a la mobilització, si la patronal no desbloqueja les negociacions del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció

Més de 100 delegades i delegats dels sectors tèxtils i de la confecció han participat en l'assemblea conjunta convocada avui a Barcelona per CCOO d'Indústria i FICA-UGT, en la qual s'ha fet una crida unitària a la mobilització, si no es desbloqueja la negociació del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció. Així ho han decidit les delegades i delegats assistents, que traslladaran a les seves empreses i centres de treball la necessitat d'una gran mobilització que permeti desencallar la mesa del conveni.

més informació »

Les propostes de la patronal UPM van en la línia de bloquejar la majoria de les nostres reivindicacions i empitjorar les condicions laborals al sector

CCOO d'Indústria veiem amb preocupació la posició de retrocés de drets que busca la patronal, que va quedar palesa en la tercera reunió de la comissió negociadora del Conven del metall de Barcelona, que vam tenir ahir a la tarda, i que es manifesta en una sèrie de propostes en la línia de bloquejar la majoria de reivindicacions que els sindicats hem plantejat i que empitjoren les condicions laborals del sector. Estem decidits a plantar cara a aquesta postura patronal provocadora i a passar a l'ofensiva.

més informació »

CCOO valorem positivament la readmissió del delegat acomiadat per Cobra

CCOO lamentem l'actitud de l'empresa en aquest procés, que ha seguit una estratègia de desgast i ha intentat dilatar al màxim els temps per desmotivar el treballador afectat.