Els treballadors afectats han ratificat el preacord per majoria

S'arriba a un principi d'acord a SEAT que permet retirar els acomiadaments

Els treballadors i treballadores de Seat afectats pels acomiadaments han ratificat avui per majoria (amb 65 vots a favor, 23 en contra i 5 abstencions), el principi d'acord al qual van arribar divendres a la nit sindicats i direcció de Seat, gràcies a la pressió de la mobilització de la plantilla i a l'esforç negociador del Comitè d'Empresa. Amb la ratificació del preacord queda desconvocada la vaga d'avui a Martorell.

L'acord estableix el manteniment de les prejubilacions acordades i el reingrés immediat de tots els treballadors vinculats al conveni de Seat que van rebre la carta d'acomiadament i no van acceptar la indemnització de 60 dies per any, sense màxim de mensualitats.

També es dóna l'opció per acollir-se al reingrés i tirar enrere el saldo i la quitança als afectats que ja havien acceptat la baixa voluntària a canvi de la indemnització, prèvia comunicació a Seat abans de l'1 de febrer de 2010. D'aquesta manera el reingrés dependrà de la voluntat del treballador i no d'una decisió de l'empresa.

La Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya valora positivament l'acord assolit, ja que permet retirar els acomiadaments i obrir un procés de negociació entre les parts, una mesura que aquest sindicat havia reivindicat des del primer moment. A més, aquest acord suposa un toc d'alerta per a l'empresariat en el futur, ja que finalment s'han complert les garanties sindicals en la negociació col•lectiva i els drets dels treballadors i treballadores que estableix la legislació.

25/01/2010