Negociació col·lectiva

Davant l'immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Ahir, 18 d'abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. Aquest immobilisme patronal ens porta a tensar el sector i fer una crida a la mobilització.

més informació »

Treballadores i treballadors del sector ratifiquen el principi d'acord sobre el Conveni de pastisseria de Barcelona

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord, que ha estat ratificat per treballadores i treballadors del sector, ja que ha permès posar fre a les propostes patronals per retallar dies d'assumptes propis i part del complement de baixa, i suprimir l'increment del plus d'antiguitat, entre altres retallades. La signatura del conveni està prevista per al 17 d'abril.

més informació »

CCOO i UGT criden a la mobilització, si la patronal no desbloqueja les negociacions del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció

Més de 100 delegades i delegats dels sectors tèxtils i de la confecció han participat en l'assemblea conjunta convocada avui a Barcelona per CCOO d'Indústria i FICA-UGT, en la qual s'ha fet una crida unitària a la mobilització, si no es desbloqueja la negociació del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció. Així ho han decidit les delegades i delegats assistents, que traslladaran a les seves empreses i centres de treball la necessitat d'una gran mobilització que permeti desencallar la mesa del conveni.

més informació »

Les propostes de la patronal UPM van en la línia de bloquejar la majoria de les nostres reivindicacions i empitjorar les condicions laborals al sector

CCOO d'Indústria veiem amb preocupació la posició de retrocés de drets que busca la patronal, que va quedar palesa en la tercera reunió de la comissió negociadora del Conven del metall de Barcelona, que vam tenir ahir a la tarda, i que es manifesta en una sèrie de propostes en la línia de bloquejar la majoria de reivindicacions que els sindicats hem plantejat i que empitjoren les condicions laborals del sector. Estem decidits a plantar cara a aquesta postura patronal provocadora i a passar a l'ofensiva.

Enquesta sobre els convenis del metall de Barcelona, Tarragona i Girona

Davant els processos de negociació dels convenis provincials de les indústries siderometal·lúrgiques que tot just encetem, CCOO d'Indústria de Catalunya hem posat en marxa un procés participatiu per conèixer la realitat del sector i elaborar la plataforma sindical del conveni d'una manera més participativa. Per això hem elaborat una enquesta que ens ha de permetre prendre el pols al sector i detectar les principals reivindicacions i necessitats. Respon-la!

2018, un any intens en negociació col·lectiva als sectors industrials

El 2018 serà un any interns per a CCOO d'Indústria de Catalunya en matèria de negociació col·lectiva, ja que afrontem la renovació dels principals convenis dels nostres sectors, entre els quals el de la indústria química, de la indústria tèxtil i de la confecció, del metall, de les indústries càrnies, etc.

més informació »

Iniciem les assemblees per preparar els criteris que marcaran la negociació col·lectiva per al 2018

CCOO d'Indústria de Catalunya hem començat a preparar la negociació col·lectiva de l'any que ve, quan es renovaran els principals convenis sectorials dels nostres àmbits d'activitat. Per això hem convocat assemblees al conjunt del territori per debatre els criteris que hauran de marcar la negociació.

més informació »

CCOO adverteix a la patronal que si no hi ha acord, hi haurà mobilització als escorxadors d'aus i conills

Si en la reunió del proper 2 d'octubre, la patronal d'escorxadors d'aus i conills torna a la mesa de negociació del conveni amb propostes que impedeixin avançar cap a un acord, els sindicats tornaran a posar en marxa un calendari de mobilitzacions.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni del metall de Lleida

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord assolit, ja que finalment s'ha aconseguit salvar un dels principals punts de desacord i s'han acordat uns increments salarials i una clàusula de revisió tècnica a la finalització de la vigència que garanteixen el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector de la província. A més s'incorpora la clàusula de subrogació per als treballadors i treballadores dels sectors de muntatge i manteniment de línies elèctriques, xarxes de telecomunicacions i enllumenat públic, entre altres, tal com ja recullen els convenis provincials del metall de Barcelona, Tarragona i Girona.

més informació »

CCOO i UGT convocaran vaga al sector del metall de Lleida davant el bloqueig de les negociacions del conveni

Després de més de quatre mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort davant la intransigència de la patronal. Els principals punts de desacord són en matèria salarial i de jornada, en els quals les posicions entre ambdues parts estan molt allunyades i els sindicats consideren inassumibles les propostes de la patronal en aquestes matèries.

més informació »

CCOO planteja convocar noves aturades al sector d'escorxadors d'aus i conills per desbloquejar la negociació del conveni

La vaga realitzada a l'abril als escorxadors d'aus i conills comença a donar els seus primers resultats i ha permès desbloquejar el pagament de l'antiguitat en grans empreses, tot i les instruccions en contra de la patronal. Són passos positius, però insuficients per desbloquejar la negociació del conveni sectorial. Per la qual cosa CCOO d'Indústria veu inevitable convocar noves aturades aquest any.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni de comerç al detall d'òptiques de Barcelona

CCOO fem una valoració positiva de l'acord, ja que finalment s'han aconseguit uns increments salarials força per sobre dels que plantejava la patronal i s'ha aconseguit frenar les intencions patronals d'incrementar la jornada laboral. També s'han introduït algunes millores en els permisos retribuïts i s'ha acordat una vigència de dos anys.

més informació »

CCOO d'Indústria estem realitzant assemblees informatives sobre la situació de la negociació del Conveni estatal de perfumeria

Durant el mes de maig, CCOO hem convocat assemblees a les empreses del sector a Catalunya per explicar als treballadors i treballadores del sector la situació de bloqueig en què es troben les negociacions del conveni, davant l'actitud intransigent de la patronal STANPA.