Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya

Idiomes

EESS Cursos de formació continua Documents Ofertes per a l'afiliació

Història

La Federació del Metall de CCOO va néixer a partir dels importants moviments vaguistes i de negociació col·lectiva de la primera meitat de la dècada dels anys setanta. Durant aquest període es van crear les primeres estructures dels sindicats comarcals del metall de CCOO, que durant la transició democràtica van celebrar congressos i es van federar constituint l'any 1978 la Federació del Metall de Catalunya de CCOO.

Posteriorment, durant els anys 90 es va produir la fusió dels sectors del metall amb el de la mineria (any 1993) i la incorporació del sector de l'energia elèctrica (l'any 1998), que van derivar en la Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya de CCOO.

En el procés del 4º Congreso de la Federació estatal, celebrat els dies 19 i 20 de febrer de 2009, i del 4t Congrés de la FMC de CCOO, celebrat els dies 5 i 6 de març de 2009, es va aprovar el canvi de nom i de logotip de l'organització, que a partir d'aquest moment va esdevenir la Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya. (Tot sobre el 4t Congrés de la FMC de CCOO)

El 30 de novembre i 1 de desembre de 2012 ha tingut lloc el I Congrés de la Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya. En el marc d'aquest procés congressual, i tal com es va acordar en el IX Congrés de la CONC, s'ha produït la fusió dels sindicats comarcals d'Indústria de l'Alt Penedès - Garraf amb el de l'Anoia i el del Bages - Berguedà amb d'Osona, aquest últim ha passat a denominar-se Sindicat d'Indústria de la Catalunya Central.

Afilia't
Minerometal CCOO Catalunya Seccions sindicals Fiteqa Catalunya Xarxes socials